خانه آب

اردبیل، خیابان دانش

رو به روی کارگزاری آگاه

شماره تماس

09148112613

آدرس ایمیل

info@khaneab.com

تفاوت دستگاه تصفیه آب را در خانه آب بررسی کنیم

تفاوت دستگاه تصفیه آب را در خانه آب بررسی کنیم

دستگاه های تصفیه آب خانگی امروزه به یکی از ضروری ترین نیاز های هر خانه تبدیل شده است. این نوع دستگاه ها در بازار برند های مختلفی را ثبت کرده اند، اما امروز خانه آب می خواهد به موضوع تفاوت دستگاه تصفیه آب بپردازد و دستگاه های مختلف با برند ها متنوع را از لحاظ کارایی با یکدیگر بررسی کند. در حالت کلی می توان گفت که دستگاه های موجود در بازار معمولا از دو روش اسمز معکوس و اولترا استفاده می کنند که باید گفت بیشتر دستگاه ها از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب بهره می گیرند. اما به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به دنیای دستگاه های تصفیه آب خانگی سری بزنیم.

تفاوت تصفیه آب اولترا و اسمز معکوس

اما همانطور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب خانگی از دو روش اسمز معکوس و اولترا بهره می برند. اولین قدم شناخت تفاوت دستگاه تصفیه آب با یکدیگر، بررسی این دو روش است. دستگاه های تصفیه آبی که با روش اولترا آب را تصفیه می کنند معمولا با عمل جداسازی مواد و ذرات ریز و جامد از آب کار را آغاز می کنند. در آب های لوله کشی شهری مواد جامد بسیاری از جمله گل و لای و همچنین فلزات جامدی مانند روی و سرب وارد آب می شوند و باعث به خطر افتادن سلامت ما می شوند. سیستم تصفیه آب شهری نیز قادر به پاکسازی تمامی این مواد نیست. اما روش اولترا این مواد اضافه را حذف کرده و باعث پاکسازی آب می شود. می توان گفت روش اولترا تا حدود بسیار زیادی مشابه روش اسمز معکوس است اما تفاوت هایی نیز دارند که این تفاوت ها از وجود فیلتری به نام فیلتر ممبران نشات می گیرد.

 معرفی سیستم اولترافیلتراسیون

در ادامه موضوع تفاوت دستگاه تصفیه آب، به معرفی سیستم تصفیه اولترا خواهیم پرداخت. جالب است بدانید که در سیستم تصفیه اولترا دقت تصفیه بسیار بالاست که به همین دلیل به این نوع جداسازی، جداسازی غشایی هم گفته می شود. این نوع دستگاه به وسیله فشار دیفرانسیل مواد موضری مانند رسوب، مواد معلق، کلوئید، باکتری، مواد آلی ماکرو مولکولی و … را فیلتر کرده و باعث سالم سازی آب می شود. میزان بازیافت آب در سیستم اولترا، تا 95 درصد یا بیشتر می باشد که این درصد قابل قبولی در بسیاری از روش های تصفیه آب در دنیا است. باید بدانید که برخلاف روش اسمز معکوس، روش اولترا نیازی به فشار و فشار الکتریکی ندارد و همین موضوع باعث پایین آمدن هزینه ها می شود. معمولا از دستگاه های تصفیه آب با روش اولترا برای یک حجم بالایی از آب استفاده می شود.

معرفی سیستم اسمز معکوس

اما اگر بخواهیم سیستم اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب را توضیح دهیم، باید بگوییم که این نوع سیستم، بهترین سیستم شناخته شده با دقت بالا جهت تصفیه آب با خلاص تقریبا صد درصدی می باشد. این نوع سیستم به روش اسمز معکوس تنها سیستم مورد استفاده در سطح انبوه می باشد که برای تولید آب شیرین مورد استفاده قرار می گیرد. دقت سیستم اسمز معکوس در حدود 0001/0 میکرون است که در حال حاضر میتوان بهترین مقدار ایجاد شده توسط بشر عنوان کرد. این سیستم نیز دارای سیستم جداکننده غشایی با دقت فوق العاده بالا می باشد که در اوایل دهه 1960 توسط ایالات متحده طراحی شده است. این سیستم موجب طول عمر فیلتر ممبران نیز می باشد.

کاربرد سیستم های اسمز معکوس

تفاوت دستگاه تصفیه آب تنها در روش تصفیه آن نیست بلکه تعداد فیلتر ها نیز موثر است. در رابطه با سیستم اسمز معکوس باید گفت که به دلیل دقت بالایی که این سیستم دارد در بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی  کاربرد دارد. از این نوع سیستم در روند تولید آب های شیرین از آب شور دریا به صورت مستقیم استفاده می شود. از اسمز معکوس به طور کلی در تولید آب خالص، آب فوق العاده صنعتی و همچنین آب های فوق العاده دارویی استفاده می شود. در حالت کلی تکنولوژی اسمز معکوس نیاز ضروری به قدرت، فشار، سرعت جریان کم، میزان کم مصرف آب دارد. البته توجه داشته باشید که این روش برای تصفیه حجم بالایی از آب مناسب نیست و برای دستگاه های تصفیه آب خانگی مناسب می باشد.

انواع برند های دستگاه تصفیه آب خانگی

البته برند های متنوعی از دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارند که تفاوت دستگاه تصفیه آب را رقم میزنند. برند هایی مانند سی سی کا، سافت واتر، آکواول و … وجود دارد که شما می توانید به آنها اطمینان کنید چرا که برند های معتبری در بازار رقابتی دستگاه های تصفیه آب خانگی محسوب می شوند. اما دقت کنید که دستگاه های فیک و غیر اصل بسیاری در بازار وجود دارد. شما باید از مرکزی مطمئن این نوع دستگاه ها را خریداری کنید.

خانه آب، مرکزی مطمئن برای خرید

یکی از مراکز مطمئن برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، شرکت خانه آب اردبیل می باشد. این شرکت سالیان سال است که با توزیع باکیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب در شمال غرب کشور، تبدیل به یکی از مراکز بسیار بزرگ و قابل اطمینان کشور شده است. خانه آب با کیفیت ترین محصولات را با پایین ترین قیمت عرضه می کند. شما می توانید محصولات خانه آب را در بخش فروشگاهی سایت خانه آب مشاهده کنید و به راحتی خرید خود را نهایی کنید.

برچسب‌ها :
اشتراک گذاری :
مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *