خانه آب

اردبیل، خیابان دانش

رو به روی کارگزاری آگاه

شماره تماس

09148112613

آدرس ایمیل

info@khaneab.com

تفاوت دستگاه های تصفیه آب

تفاوت دستگاه های تصفیه آب

قطعا امروزه در بسیاری از خانه های مردم ایران دستگاه های تصفیه آب وجود دارد. لزوم داشتن دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران را در مقالات قبل توضیح دادیم و در این مقاله قصد داریم تا کمی درباره این دستگاه های ضروری در خانه صحبت کنیم. بسیاری از مت تفاوت دستگاه های تصفیه آب را با یکدیگر نمی دانیم و تنها شاید بر اساس قیمت آن ها را انتخاب و خریداری کنیم. در این قسمت می خواهیم به صورت مفصل به تحلیل دستگاه های تصفیه آب داخل بازار های ایران بپردازیم، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برند های مختلف تصفیه آب

در بازار ایران برند های مختلفی از دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی وجود دارد مانند سی سی کا، سافت واتر، آرتک، آکواول و … که هرکدام از برند ها دستگاه های متفاوتی از نظر روش تصفیه و تعداد فیلتر های بکار برده شده تولید می کنند. می توان گفت کارکرد و هدف استفاده از این دستگاه ها نیز متفاوت است. تفاوت دستگاه های تصفیه آب در اولین مرحله به روش تصفیه آن بر می گردد. به طور کلی می توان دستگاه ها را بر اساس روش تصفیه ای که انجام می دهند به دسته بندی های زیر محدود کرد؛

  • روش اسمز معکوس
  • روش فرابنفش
  • روش قلیایی و …

هرکدام از این روش ها برای خود مزایا و معایبی دارند که در ادامه به هرکدام از این روش ها خواهیم پرداخت.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

یکی از انواع روش های تصفیه آب در خانه ها روش RO و یا همان اسمز معکوس است. این روش یکی از پر استفاده ترین روش های تصفیه آب است که در اکثر خانه ها مشاهده می شود. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که دستگاه هایی با این روش تصفیه را خریداری کنید. تفاوت دستگاه های تصفیه آب علاوه بر روش تصفیه، به معیار های متفاوتی بستگی دارد اما مهم ترین معیار ما روش تصفیه است. دستگاه هایی با روش اسمز معکوس از تکنولوژی به روز ممبران استفاده می کنند تا ناخالصی ها، نمک، مواد محلول در آب را جداسازی کند. این نوع روش در مناطقی پاسخگو می باشد که کیفیت آب نازلی دارند و میزان نمک های محلول در آب بیشتر می باشد. این نوع روش برای شما مناسب است چرا که مزه و بوی آب را نیز استانداردسازی می کند.

روش فرابنفش

در این روش از اشعه های فرابنفش برای تصفیه آب و از بین بردن میکروب ها، ذرات ریز و همچنین باکتری ها استفاده می شود. می توان گفت که ایده این روش از خاصیت میکروب زدایی خورشید الهام گرفته شده است. در روش اشعه فرابنفش حدود 99 درصد ذرات و اجسام خارجی و همچنین میکروارگانیسم های موجود در آب از بین می رود. در حقیقت داخل این دستگاه لامپ جیوه ای وجود دارد که طول موج های کوتاه فرابنفش را به آب مورد نظر به صورت مستقیم می تاباند و ناخالصی های موجود در آب را از بین می برد. استفاده از این نوع روش در دستگاه های تصفیه آب معمول نیست و اکثرا ترجیح می دهند تا روش اسمز معکوس را استفاده کنند.

تصفیه آب قلیایی

از دیگر روش هایی که در تصفیه آب ها از آن استفاده می شود، روش تصفیه آب قلیایی برای تنظیم PH آب استفاده می شود. فرآیند فیلتراسیون در این روش به اینگونه است که فیلتر های مختلف و فرایند های مد نظر یونیزاسیون، یون های منفی را که باعث اسیدی شدن آب شده اند را حذف می کند. این فرایند باعث می شود تا آبی با PH بالا در اختیار شما قرار گیرد. اگر PH آبی که می نوشید پایین باشد ضرر های غیرقابل جبرانی نظیر سرطان و پوکی استخوان را در پی خواهد داشت. این نوع فیلتراسیون جزو پرکاربرد ترین دستگاه های خانگی هستند. در برخی از دستگاه هایی که با روش اسمز معکوس هم کار می کنند، تصفیه آب قلیایی نیز استفاده شده است. تفاوت های دستگاه های تصفیه آب در همین روش هاست.

خانه آب، مرکز تولید و پخش دستگاه تصفیه آب

شما نباید دستگاه های تصفیه آب خانگی را از هر مرکزی تهیه کنید. این نوع دستگاه ها به دلیل اینکه فیک سازان بسیار زیادی را در بازار به خود دیده، باید حواستان باشد که دستگاه غیر اورجینال را خریداری نکنید. شرکت خانه آب در استان اردبیل جزو شرکت های بسیار معتبر در زمینه توضیع دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد که شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت خانه آب، محصولات این شرکت را خریداری کنید. شما می توانید دستگاه ها را با به صرفه ترین قیمت بازار خریداری کنید. کیفیت برای خانه آب اردبیل بسیار مهم است و تا به امروز بالاترین سطح رضایت را در شمال غرب کشور دارد. خرید از خانه آب بسیار به صرفه خواهد بود چرا که با توجه به کیفیت بالا، قیمتی پایین را تجربه خواهید کرد.

برچسب‌ها :
اشتراک گذاری :
مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *