خانه آب

اردبیل، خیابان دانش

رو به روی کارگزاری آگاه

شماره تماس

09148112613

آدرس ایمیل

info@khaneab.com

آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر؟

آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر

شاید یکی از سوال های پرتکرار که این روز ها در ما پرسیده می شود، این باشد که آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر؟ آیا نیاز است که ما از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کنیم؟ چه دستگاهی برای خانه های ما مناسب تر است؟ آیا برند های متنوعی از دستگاه های تصفیه آب در بازار وجود دارد؟ ایرانی اش را بخریم یا خارجی؟ و چندین سوال مشابه این سوالات در رابطه با خرید و استفاده از این نوع محصولات. به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به تک تک این سوالات پاسخ دهیم.

ضرورت استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی

ابتدا باید به این سوال که آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر پاسخ دهیم. پاسخ ما مسلما و ضرورتا بله است. دستگاه های تصفیه آب خانگی اگر از مرکزی مطمئن خریداری شوند، می توانند به خوبی و تا سطح استانداردی میزان آلایندگی های آب را پایین بیاورند. البته باید بگوییم که میزان این آلاینده ها بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است و شما با توجه به منطقه ای که زندگی می کنید در معرض آلودگی های آبی با نسبت های متفاوت هستید. اما چرا می گوییم دستگاه های تصفیه آب آلایندگی ها را کاهش می دهد؟ مگر تصفیه خانه های شهری این وظیفه را بر عهده ندارند؟

تصفیه خانه های شهری، پاسخگو نیستند

به ای سوال پاسخ دادیم که آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر. اما سوال بعدی که ایجاد می شود این است که آیا تصفیه خانه های شهری پاسخگوی این حجم بالا از آب شهری را دارد یا خیر. دلیل اصرار ما برای استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی این است که تصفیه خانه های بزرگ شهری توان تصفیه حجم بالای روزانه را ندارند و در بیشتر شهر ها را این خلا به وضوح دیده می شود. علاوه بر آن لوله کشی شهری بسیاری از مناطق کشور فرسوده است و در مسیر رسیده آب به لوله های خانه، زنگ زدگی ها و همچنین سایر مواد بیماری زا به همراه آب به خانه ما منتقل می شود. پس شما می توانید با خرید یک دستگاه تصفیه آب استاندارد از مراکز مطمئن، خود را در برابر اکثر بیماری هایی که امروزه در سطح کشور می بینیم، حفظ کنید.

خطراتی که ما را تهدید می کنند

اما همانطور که گفتیم آب آلوده می تواند برای انسان بسیار مضر باشد. اولین خطری که آب ناسالم برای ما دارد، خطرات میکروبیولوژی است. باکتری ها می توانند بیماری زا ترین مواد موجود در آب ناسالم باشند که در نتیجه آلودگی و تماس با مدفوع سایر جانداران است. کلر هایی که دستگاه های تصفیه آب وارد آب آشامیدنی می کنند معمولا همه باکتری ها را از بین میبرد. باکتری های درحال رشد در سیستم لوله کشی شهری نیز می تواند مهم ترین تهدید برای ما باشد. از دیگر جانداران ذره بینی، تک یاخته ها می باشند. این موجودات که شامل انگل ها و ژیاردیا است، می توانند در صورت ورود به بدن ما، آسیب جدی وارد کنند و موجب بیماری های متنوع شوند. ویروس ها نیز دیگر تهدید هایی هستند که می توانند به طور بالقوه برای ما خطرناک باشند. این نوع جانداران بسیار سخت جان تر از موارد قبلی هستند.

خطرات مواد شیمیایی

از دیگر خطراتی که می تواند ما را در معرض بیماری قرار دهد، وجود مواد شیمیایی موجود در آب آشامیدنی است. مواد شیمیایی مانند انواع آفت کش ها و علف کش ها، این نوع عوامل خارجی و بیماری زا عموما در مناطق روستایی و در آب های زیر زمینی که قرار است زمین های کشاورزی را سیراب کنند وجود دارد. مواد دیگر همچون نیترات ها و نیتریت ها، آلومینیوم، کلر یا کلرامین بیش از حد مجاز و … از جمله عواملی هستند که سلامت انسان را به خطر می اندازند. همه این موضوعات باعث شده تا به سوال آیا دستگاه تصفیه آب لازم است یا خیر، به صورت قطعی پاسخ بله را بدهیم. اما چه دستگاه تصفیه آبی خریداری کنیم؟

انواع دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار

خب قانع شدیم که ما در طول روز در معرض بیماری هایی هستیم که ممکن است از طریق آب به بدن ما منتقل شود، و نیاز داریم تا از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کنیم. اگر بازار دستگاه های تصفیه آب را خوب بگردیم، خواهیم دید که همه دستگاه های موجود در بازار از یکی از مکانیزم های زیر پیروی می کنند؛

  • تصفیه آب با روش اسمز معکوس یا Ro
  • تصفیه آب با روش UF
  • تصفیه آب با روش UV
  • تصفیه آب به کمک فیلتر شمع
  • تصفیه آب به کمک کربن فعال
  • و …

هم اکنون بیشتر دستگاه هایی که در خانه های مردم مشاهده می شود، دستگاه هایی است که با روش اسمز معکوس کار می کنند. این روش، روشی است که به طور گسترده برای تصفیه آب بکار می رود و در آن از فناوری های به روز مانند فناوری غشایی جهت حذف نمک ها، ناخالصی ها و میکروب ها استفاده می شود. اما حواستان باشد که این نوع دستگاه های تصفیه آب را از مرکزی مطمئن و استاندارد خریداری کنید.

انواع برند های دستگاه تصفیه آب

خب قطعا در حوزه ساخت و تولید دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی، شرکت های متنوعی در سراسر جهان در حال رقابت هستند. در بازار داخل نیز برند های خاصی در حال رقابت می باشند که اکثرا ساخت کشور تایوان می باشند. از جمله برند های معروفی که امروزه در بازار داخلی اسم و رسمی بهم زده اند برند هایی همچون آرتک، سی سی کا، اچ او اچ، آکواول، سافت واتر و … می باشد که شما می توانید برای خرید آن ها با خیالی مطمئن سرمایه گذاری کنید.

خانه آب، مرکزی مطمئن پیشرو در عرضه دستگاه تصفیه

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره کردیم، شما باید دستگاه های تصفیه آب خانگی خود را از مرکزی مطمئن خریداری کنید. شرکت خانه آب در شمال غرب کشور تبدیل به یکی از شرکت های پیشرو و مطمئن شده که سالیان سال است که در زمینه فروش دستگاه های اصل و با کیفیت فعالیت می کند. شما می توانید به قسمت فروشگاهی سایت خانه آب مراجعه کنید و محصولات این مرکز را با پایین ترین قسمت بازار خریداری کنید. اگر به دنبال قیمتی مناسب و کیفیت بالا هستید، می توانید روی خانه آب حساب کنید.

برچسب‌ها :
اشتراک گذاری :
مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *